زندگی مولانا

۱۶۵,۰۰۰ تومان

معرفی کتاب زندگی مولانا اثر بدیع الزمان فروزانفر
زندگی مولانا به روایت بدیع الزمان فروزانفر همچنان یکی از معتبرترین کتاب هایی است که در شرح احوال و زندگانی مولانا و پدر او سلطان العلما و یاران برگزیده وی صلاح الدین و حسام الدین و شمس الدین و برهان الدین محقق و پسرش سلطان ولد تالیف شده است و مطالعه آن برای کسانی که می خواهند مولانا را بشناسند و با زندگی و زمانه او آشنا شوند و از تربیت اصلی و سیر معنوی او آگاهی یابند ضروری شمرده می شود.
اکثر روایت هایی که امروز درباره مولانامی گویند و می نویسند از این کتاب اقتباس شده است. فروزانفر کار تالیف این کتاب را در سال 1314 به اتمام رساند. او درباره آغاز تالیف “زندگی مولانا” می نویسد: “سبب اصلی و باعث حقیقی در توجه این ضعیف به تحقیق تاریخ زندگانی و مطالعه احوال مولانا جلال الدین آن بود که در تابستان سال 1308 یکی از خداوندان معرفت فرمود که من درباره ملاقات مولانا با شیخ سعدی به کتب تذکره و منابع تاریخی راجع به زندگانی این دو بزرگ بنگرم و چگونگی آن را پژوهش کنم. بنده نظر به اهمیت سوال همت بستم که هرچه ممکن باشد به غور این موضوع برسم و این نقطه تاریک را روشن کنم زیرا گمان می کردم که پیشینیان سایر قسمت های تاریخ حیات مولانا را چنان که باید واضح و روشن ساخته اند. به کتب تذکره و تواریخی که بدین مطلب مربوط می بود نظر افکندم و مدتی دراز درسنجش و مقایسه اخبار و روایات صرف کردم. راستی هرچه بیشتر پیش رفتم از مقصود دورتر افتادم و هرقدر بیشتر خواندم کمتر دانستم و نزدیک بدان بود که عزمم قرین فتور گردد و همتم سستی پذیرد و از سر نومیدی روی در کار دیگر یکنم”
کتاب در ده فصل گرد آمده است: آغاز عمر، ایام تحصیل، دوره انقلاب و آشفتگی، روزگار تربیت و ارشاد، پایان زندگانی، معاصرین مولانا از مشایخ تصوف وعلما و ادبا، شهریاران و امرای معاصر، صورت و سیرت مولانا، آثار مولانا،خاندان مولانا.

وزن 440 کیلوگرم
مؤلف

ناشر

Color

تک رنگ

گروه

سال چاپ

نوبت چاپ

اندازه کتاب

نوع جلد

ژانر کتاب

نوع کاغذ

نوع صحافی

Writing

زبان

Original Language

تعداد صفحات ۲۷۶ صفحه
شمارگان ۱۲۰۰ نسخه
شابک 9786005026535
0 reviews
0
0
0
0
0

نقد و بررسی‌ها

پاک‌کردن فیلترها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “زندگی مولانا ”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهاد تهران 55