کتاب کار فیزیک یازدهم رشته تجربی

۱۰۶,۰۰۰ تومان

شناسه محصول: T55-53461 دسته: , , ,

آموزش (درسنامه)

درسنامه های کتاب کار فیزیک یازدهم تجربی خیلی سبز با هدف مرور و یادآوری مطالب تألیف شده اند؛ در مقدمه نیز در رابطه با درسنامه ها چنین گفته شده است: «در هر بخش ابتدا خلاصه ای از درس به همراه یک یا دو مثال ساده آورده شده تا یادآوری ای باشد از آن چه که دانش آموز سر کلاس از دبیر خود یاد گرفته است». با توجه به توضیحات بیان شده، دانش آموزان نباید از درسنامه ها انتظار آموزش و یادگیری مطالب را داشته باشند، بلکه باید به عنوان ابزاری برای مرور آموخته های خود از آن استفاده کنند. بنابراین مطالعه درسنامه های این کتاب به دانش آموزانی که به هر دلیلی سر کلاس های دبیر حضور نداشته اند و یا مطالب را به خوبی یاد نگرفته اند پیشنهاد نمی شود.

درسنامه های کتاب کار فیزیک 11 تجربی بسیار ساده، شیوا و روان نوشته شده اند و دانش آموزان متوسط و قوی به راحتی می توانند آموخته های خود را مرور کنند. مطالعه درسنامه های این کتاب برای دانش آموزانی که از لحاظ علمی ضعیف هستند، پیشنهاد نمی شود. زیرا این عزیزان برای یادگیری نیازمند توضیحات مفصل تر هستند، در نتیجه باید به سراغ درسنامه هایی بروند که با هدف آموزش نوشته شده اند.

حجم درسنامه ها نیز با توجه به رسالتی که بر عهده دارند، معقول و مناسب است، همچنین در درسنامه ها مثال های حل شده نیز قرار دارد. مثال های موجود در درسنامه ها ساده است و برای دانش آموزان چالش ایجاد نخواهد کرد. راه حل مثال ها نیز بسیار خوب و کامل نوشته شده به طوری که دانش آموزان با مطالعه مثال ها و راه حل ها می توانند روش حل مسائل را مرور کنند.

محتوای درسنامه های کار فیزیک یازدهم تجربی خیلی سبز نیز خوب و کامل است. تمامی مطالب کتاب درسی بدون کم و کاست برای دانش آموز مرور شده و همچنین از بیان مطالب خارج از کتاب درسی اجتناب شده است. تمام مثال های درسنامه تألیفی بوده و سعی شده مکمل و مشابه مثال های کتاب درسی باشد.

بعد از پایان درسنامه هر قسمت، تمارین تشریحی مربوط به آموزش های درسنامه شروع می شود. در مقدمه کتاب کار فیزیک یازدهم تجربی خیلی سبز راجع به تمارین اینگونه توضیح داده شده است: «پرسش ها و تمرین هایی که منطبق بر مطالب کتاب درسی است و انتظار داریم که فرایند آموزش پس از پاسخگویی و حل این بخش توسط دانش آموز تکمیل شود». در این کتاب انواع مختلف پرسش های تشریحی صحیح و غلط، جای خالی، مقایسه ای، تعریفی و مسئله مطرح شده است، اما در هر بخش با توجه به محتوای درسنامه مربوطه، نوع سوالات متفاوت است؛ به طور مثال در بخش پتانسیل الکتریکی، سوالاتی در قالب جای خالی، درست و نادرست و مسئله مطرح شده است، در صورتی که برای بخش توزیع بار الکتریکی، فقط سوالات تعریفی مطرح شده است.

اکثر سوالات کتاب کار فیزیک یازدهم تجربی خیلی سبز تألیفی بوده و فقط تعداد بسیار کمی از سوالات، شناسنامه دار هستند. البته بهتر بود از سوالات کنکور های سراسری، آزمون های آزمایشی (در قالب سوال تشریحی) و سوالات نهایی سال های گذشته استفاده می شد. ایده های سوالات تألیفی نو و جدید بوده و حل آن ها برای دانش آموزان مفید خواهد بود. کلیه سوالات هر بخش از آسان به دشوار چیده شده اند. تعداد سوالات قرار گرفته در هر بخش مناسب بوده و تقریباً تمامی تیپ های مختلف پوشش داده شده اند.

تمامی این سوالات منطبق بر محتوای کتاب درسی فیزیک 2 بوده و هیچ سوالی خارج از رویکرد کتاب درسی در بخش های مختلف مطرح نشده است. در انتهای هر فصل تعداد محدودی پرسش به عنوان پرسش های دشوار طرح شده که دانش آموزان سخت کوش می توانند پس از حل پرسش های بخش اول به سراغ آن ها بروند. ایده ی بسیاری از این پرسش ها جدید و نو هستند و دانش آموزان برای حل آن ها به چالش کشیده می شوند.

کتاب کار فیزیک 11 ام تجربی خیلی سبز دو پاسخنامه مجزا دارد. پاسخنامه اول کاملاً تشریحی است و روش حل سوالات دشوار به طور کامل و قابل فهم برای دانش آموزان توضیح داده شده است. پاسخنامه دوم حاوی جواب آخر کلیه مسائل این کتاب بوده و راه حل این سوالات ارائه نشده است. در نتیجه می توان گفت دانش آموزان متوسط و قوی می توانند از تمارین این کتاب استفاده کنند، زیرا دانش آموزان ضعیف نیاز دارند راه حل تمامی سوالات را مطالعه کرده و با راه حل خود مقایسه کنند.

وزن 320 کیلوگرم
مؤلف

ناشر

Color

دو رنگ

گروه

مخاطبین

سال چاپ

نوبت چاپ

اندازه کتاب

نوع جلد

ژانر کتاب

نوع کاغذ

نوع صحافی

Writing

زبان

Original Language

تعداد صفحات ۱۶۰ صفحه
شمارگان ۵۰۰۰ نسخه
شابک 9786004123907
0 reviews
0
0
0
0
0

نقد و بررسی‌ها

پاک‌کردن فیلترها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کتاب کار فیزیک یازدهم رشته تجربی ”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهاد تهران 55